CEO najrozšírenejšej siete elektropredajní na Slovensku vidí ďalšie možnosti rastu obchodu v približovaní sa zákazníkom. Hovorí, že zákazníci sú v dnešnej dobe citliví nielen na výber tovaru, no tiež na služby, pričom nie je nič horšie, ako zákazníkovi niečo sľúbiť a potom to nevedieť kvalitne zrealizovať. „Služby sú to, na čo sa teraz budeme zameriavať, v nich je potenciál rozvoja obchodu,“ dodáva.
Generálny riaditeľ PLANEO Elektro Peter Benický. Foto: PLANEO
Po otvorení 53 pobočky v Nitre si PLANEO Elektro upevnilo svoju pozíciu najrozšírenejšej siete predajní s elektronikou. „V otváraní nových pobočiek budeme pokračovať, je to súčasť našej obchodnej stratégie. Nakupovanie cez internet je určite pohodlné, no stále je tu veľká skupina spotrebiteľov, ktorí uprednostňujú klasické nákupy s prezretím si tovaru, prípadne s konzultáciou s predajcom,“ ozrejmuje generálny riaditeľ PLANEO Elektro Peter Benický.
Zákazníci sú na výber nároční
Sortiment predajní a e-shopu Planeo.sk tvoria elektrospotrebiče overených značiek. Napríklad SENCOR tento rok získal už piatykrát po sebe prestížne ocenenie Superbrands. Zákazníci na jednom mieste dostanú za dobrú cenu aj hobby tovar, potreby do domácnosti ako napríklad SodaStream, hodinky či hračky a vybrané školské potreby. Výber je pravidelne dopĺňaný o novinky a rozširujú sa aj jednotlivé sortimentové kategórie.
Podľa Benického rozširovanie pobočiek a výberu tovaru nie sú jediné počiny, ktorými chce PLANEO zákazníkov zaujať a udržať si ich. „Zákazník je citlivý tak na výber tovaru, ako aj na služby, ktoré dostáva. V čase lockdownov sme spustili službu Doprava domov s 13 vlastnými autami a 26 zamestnancami, ktorú sme teraz ešte zefektívnili. U nás si zákazník vyberie presne ten typ dopravy, aký mu vyhovuje: niekomu stačí dovoz spotrebiča po prvé dvere, iný potrebuje iba odvoz starého. Naša Doprava Premium zahŕňa kompletné služby od privezenia spotrebiča cez jeho vynesenie, zapojenie a odvoz obalov aj starého spotrebiča na ekologické spracovanie,“ približuje strategické kroky CEO siete PLANEO.
Stále sa dá spraviť viac
V snahe poskytnúť svojim zákazníkom maximálny komfort začalo PLANEO spoluprácu s platformou Packeta. Pri nákupe cez planeo.sk tak k 53 výdajným miestam v kamenných predajniach PLANEO Elektro pribudlo ďalších 1 100 výdajných miest a 880 výdajných boxov Packety. „Touto spoluprácou sme sa zaradili k predajcom s najdostupnejším tovarom z hľadiska miesta aj času. Zásielky do 10 kg vieme cez Packetu doručiť už na druhý pracovný deň, pričom zákazník nie je limitovaný čakaním na kuriéra, ale svoj tovar si vyzdvihne tam a vtedy, kedy mu to vyhovuje,“ upresňuje Peter Benický a dodáva, že spustenie novej služby budú sprevádzať výhodné akcie a výrazné zľavy.
Upgradovanie služieb pokračuje
Po expanzii prostredníctvom Packety plánuje PLANEO ďalší rozvoj služieb. „Pripravujeme ďalšie služby, ktorými zvýšime komfort našich zákazníkov – od výberu tovaru cez skutočne výhodné ceny a dopravu až po servis. Najhoršie je však niečo zákazníkovi sľúbiť a potom to nevedieť kvalitne zrealizovať. Preto pôjdeme s novinkami von, až keď budú mať kvalitné technické zázemie,“ uzatvára Peter Benický.