
Ak ste si dali novoročné predsavzatie, že viac zviditeľníte vašu firmu, teraz je ten správny čas. Dnes je už samozrejmé mať webovú stránku a byť na sociálnych sieťach. Veď kto tam nie je, akoby ani nebol. No aj tu je dobré premyslieť si, ako na to.
Veľa spoločností začne entuziasticky a hneď sa zaregistruje na všetkých možných sociálnych platformách – Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, dokonca Tik Tok, … Čím viac, tým lepšie, no nie?! To by však nemal byť váš prípad, teda pokiaľ nemáte vo firme celé oddelenie, ktoré sa im bude venovať. Aj tu totiž platí, že ide predovšetkým o kvalitu..
Buďte tam, kde sú vaši zákazníci
A dostávame sa k tomu, na čo by ste sa mali sústrediť predovšetkým – na vašich zákazníkov. Ešte predtým, ako začnete komunikovať, si teda urobte prieskum a zistite, na ktorej sociálnej sieti trávia najviac času. Kľudne to môže byť Instragram, na ktorý po viacerých zmenách na Facebooku prešla najmä mladšia cieľová skupina. Pre odbornú komunitu, obchodné kontakty alebo hľadanie vhodných zamestnancov bude zrejme vhodnejší LinkedIn.
Ak nechcete stratiť pozíciu na trhu, je vhodné sledovať aj svoju konkurenciu. Overte si, aké sociálne siete využíva, aké príspevky publikuje, akým tónom sa prihovára fanúšikom a tiež sledujte, akú má u nich odozvu. Pozrite sa aj na to, koľko príspevkov, času a prostriedkov do svojej komunikácie investuje. Tu tiež môžete zistiť, aké novinky na trh prináša a podľa toho nastaviť nielen svoj komunikačný a marketingový plán. A nebojte sa inšpirovať aj v zahraničí.
Radšej žiaden príspevok ako nudný
Spočiatku sa môže zdať, že máte vašim fanúšikom veľa čo povedať. No ak sa vaše produkty príliš často neobmieňajú, môžete časom zistiť, že sa opakujete. Nič nie je horšie, ako nudný príspevok, ktorý nemá šancu osloviť. Nebojte sa preto komunikovať aj informácie z vášho odboru alebo vládou prijaté naradenia s vašimi tipmi a radami.
Pokiaľ má celú vašu komunikáciu na starosti len jeden človek z firmy, ktorý ju vykonáva popri svojej bežnej agende, je pochopiteľné, že to nemusí všetko stíhať. V tomto prípade bude najlepšie obrátiť sa na komunikačnú agentúru, ktorá sa tejto oblasti venuje profesionálne. Jej odborníci sa venujú tvorbe obsahu a rôznym spôsobom komunikácie s cieľovými skupinami. Navyše v rámci jednej agentúry budete mať k dispozícii celý tím, ktorý zabezpečí nielen zaujímavý obsah, ale tiež grafiku a viditeľnosť príspevkov u vašej cieľovej skupiny.
A nielen to – okrem komunikácie s novinármi a autoritami v odbore vie doladiť aj spolupráce s influencermi. Nielen čo sa týka testovania vašich produktov a zdieľania na sociálnych sieťach, ale môže ísť aj o rozsiahlejšie projekty, samozrejme, podľa vašich potrieb, očakávaní a možností. Agentúra sa postará aj o to, aby boli vaše príspevky odlíšené od konkurencie, či už štylistikou alebo vizuálnym prvkom. A odporučí vám tiež vhodnú platenú podporu a čo najpresnejšie cielenie, aby sa vaše príspevky dostali nielen k vašim súčasným, ale oslovili aj nových fanúšikov.
Komunikácia nad zlato
Tak, ako sú rozdielne spoločnosti a produkty, mala by byť rozdielna aj ich komunikácia na sociálnych sieťach. Preto sa nedá paušálne určiť, na ktorú platformu by sa mala vaša firma zamerať a ktorú by mala radšej vynechať. Zlákať sa vidinou byť všade však nie je dobrý plán. Aj vďaka platenej podpore sa totiž dajú oslovovať priatelia vašich fanúšikov či podobné typy ľudí, ktorí už sú vašimi zákazníkmi. No nezabúdajte, že niet nad pozitívne recenzie a skúsenosti. Zásluhou zaujímavej komunikácie a interaktivity s fanúšikmi sa bude vaša cieľová skupina rozrastať.
Ak sa zveríte do rúk profesionálom z komunikačnej agentúry, budú za vás komunikovať na úrovni, sledovať aktuálne trendy a ušetria vám aj neefektívne investované peniaze. No predovšetkým vám zostane viac času, ktorý môžete venovať rozvoju svojej firmy. Dokážete tak byť o krok pred konkurenciou a neustále sa zlepšovať, čo vaši zákazníci určite ocenia.
Foto: Pexels.com