DomácnosťPLANEO Elektro

Maloobchod zaznamenáva rast záujmu o zdravý životný štýl a ekológiu

Zdravšia domácnosť aj zdravší životný štýl – to sú aktuálne trendy v správaní spotrebiteľov, ktoré zaznamenáva sieť maloobchodov PLANEO. Zákazníci však čoraz viac zohľadňujú aj ochranu životného prostredia, a tak si aktívne vyberajú značky, ktoré majú pozitívny prístup k ekológii.

Pandémia koronavírusu spôsobila vysoký záujem spotrebiteľov o vlastné zdravie, ako aj o kvalitu prostredia, v ktorom žijú. Príkladom môže byť neutíchajúci dopyt o čističky vzduchu, najmä z kategórie tých prémiovejších a multifunkčných. „Zákazníci si vyberajú typy inteligentných čističiek, ktoré majú integrované viaceré fázy čistenia, rôzne druhy filtrov, špeciálnu UV-C lampu, ionizačný modul aj ďalšie pokročilé funkcie. Účinne odstraňujú baktérie, vírusy, peľ, prach, roztoče aj toxické látky,“ vysvetľuje Juraj Nedeliak, obchodný riaditeľ siete predajní PLANEO.

Zvýšený záujem zaznamenala aj oblasť fitnes náramkov, smart hodiniek s aplikáciami pre zdravie či predaj špeciálnych verzií true-wireless, teda bezdrôtových slúchadiel. Zdá sa tak, že Slováci si chcú vyvetrať hlavu a dbajú na svoju kondíciu. Tieto maloobchodné trendy kopírujú prieskum GfK, z ktorého vyplýva, že až 46 % spotrebiteľov v minulom roku aktívne vyhľadávalo produkty a služby pre zdravý životný štýl a predaj nositeľných technológií vyskočil medziročne až o 92 percent.

Dopyt po značkách s pozitívnym prístupom k ekológii

Viac ako polovica nakupujúcich na celom svete tvrdí, že je pre nich dôležitá ochrana životného prostredia a aktívne vyhľadávajú značky, ktoré majú pozitívny prístup k ekológii. V roku 2011 ju pri nakupovaní zohľadňovalo 30 percent, no v roku 2021 to robí už 49 % spotrebiteľov. Aj keď zákazníkov spočiatku odrádzala vyššia cena takýchto výrobkov, v posledných rokoch si za ne naopak radi priplatia – ak získajú presvedčenie, že urobia niečo dobré pre planétu. Pozitívny rast v dopyte zákazníkov po eko produktoch a technológiách bude pokračovať – vyplýva to zo spomínaného prieskumu GfK. 

Nákupné správanie Slovákov je tiež čoraz viac založené na faktoroch ako ochrana životného prostredia a udržateľnosť. Zvýšený záujem zaznamenalo PLANEO v špeciálnej kategórii elektrických kompostérov: Food Cycler od značky Sage spracuje rôznorodý odpad z potravín a zredukuje jeho objem až o 80 %, pričom výsledný substrát sa dá následne použiť ako hnojivo pre rastliny.

„V ponuke nášho obchodu je len od druhej polovice minulého roka, no už teraz je to hit – žiadajú si ho najmä ľudia z väčších miest a satelitov,“ objasňuje J. Nedeliak a dodáva: „100 %-tný rast zaznamenala aj značka SodaStream, teda oblasť prípravy perlivej vody. Spojilo sa pri nej viacero faktorov – rozšírenie sortimentu o nové príchute sirupov a teda možnosť pripraviť si ochutené nápoje aj bez nutnosti vláčenia fliaš z obchodu, jednoduchosť prípravy v pohodlí domova a ekologický aspekt. Aj keď sa na Slovensku rozbehlo zálohovanie, uvedomelí zákazníci sa radšej rozhodnú šetriť svoju peňaženku a plastový odpad radšej vôbec nevytvárať.“

V kategórii kávovarov tiež nastal posun k inovatívnejším, ale aj pohodlnejším produktom – menej sa predávajú kapsľové kávovary, naopak žiadanejšie sú automatické a pákové kávovary na zrnkovú kávu. „Tento trend opäť súvisí s pandémiou, vyšším podielom práce z domova a ekológiou. Spotrebitelia si nechcú robiť len klasické espresso, radi si doprajú aj ďalšie kávové nápoje, ako latté, kapučíno a podobne. Tiež uprednostňujú prístroje, ktoré im dokážu intuitívne nastaviť hrubosť mletia či teplotu vody tak, aby usporili svoj čas, no dostali požadovanú kvalitu nápoja. A, samozrejme, siahajú po zrnkovej káve, aby neprodukovali zbytočný odpad vo forme kapslí,“ hovorí odborník.

Kontinuálne rastie aj segment elektrických kolobežiek – napríklad pri značke Sencor sa dopyt nezastavil od jesene minulého roka a pokračuje ďalej aj napriek zimných mesiacom.

O SPOLOČNOSTI PLANEO

PLANEO je najrýchlejšie sa rozvíjajúca sieť maloobchodných predajní s produktmi svetových výrobcov a značiek po celom na Slovensku. Od polovice roku 2009 otvorilo na slovenskom trhu PLANEO už 53 maloobchodných predajní. Je to aj vyše 500 zamestnankýň a zamestnancov z každého kúta našej krajiny.

PLANEO svojim zákazníkom ponúka starostlivo vybraný sortiment elektrospotrebičov a služieb, no okrem toho tiež zabezpečuje aj výrobky na objednávku tak, aby dokázalo uspokojiť aj najnáročnejšieho zákazníka. V jeho sortimente nájdete nielen produkty z kategórie domácich spotrebičov, ako sú mixéry, kávovary, rýchlovarné kanvice, hriankovače, toastovače, sušičky ovocia, mlynčeky či odšťavovače, no tiež potreby pre domácnosť, ako chladničky, vinotéky, práčky, sušičky bielizne, sporáky, vstavané spotrebiče, televízory, domáce kiná, DVD a Blu-Ray prehrávače. Prináša aj prístroje na starostlivosť o telo, ako fény, kulmy, žehličky na vlasy, holiace strojčeky, epilátory, strihače vlasov, no tiež kancelársku a počítačovú techniku či zariadenia na gaming, ako stolné počítače, notebooky, tablety, mobilné telefóny, smartfóny, herné konzoly a podobne. V ponuke má napríklad aj školské tašky a ďalšie množstvo tovaru, no tiež široký výber príslušenstva. Okrem špičkových produktov prináša aj rad kvalitných služieb, ako sú odvoz a dovoz spotrebičov až domov, splátky na mieru, poistenie spotrebičov, predĺženie záruky, okamžitá výmena a ďalšie. Všetkých 53 výdajných miest tiež poskytuje zákazníkom špeciálny vernostný program PLANEO karta, vďaka čomu je možné čerpať ďalšie dodatočné benefity a výhody. Vďaka stabilnému a dlhoročnému zázemiu na trhu je sieť predajní PLANEO schopná byť jedným z lídrov na trhu vo svojej oblasti a konkurovať službami, cenami aj sortimentom ponúkaných spotrebičov.


Fotogaléria